Aalst

Kanunnik Colinetstraat 15/4,
9300 Aalst

Tel. 052 22 14 43

Openingsuren loket:

di 9u – 12u

do 9u – 12u

In de namiddag op afspraak

Telefonisch bereikbaar:

Elke werkdag van 9 tot 12 uur en van 13 tot 16 uur

Berlare

Gaver 70,
9290 Berlare

Tel. 052 22 14 43

Openingsuren loket:

ma 9u – 12u

vrij 9u – 12u

In de namiddag op afspraak

Telefonisch bereikbaar:

Elke werkdag van 9 tot 12 uur en van 13 tot 16 uur

Dendermonde

Serbosstraat 2/16,
9200 Dendermonde

Tel. 052 22 14 43

Openingsuren loket:

ma 9u – 12u

di 9u – 12u

woe 9u – 12u

do 9u – 12u

vrij 9u – 12u

In de namiddag op afspraak

Telefonisch bereikbaar:

Elke werkdag van 9 tot 12 uur en van 13 tot 16 uur

Ik ben huurder

Wanneer en hoe betaal ik de huur?

Je bent als huurder verplicht de huishuur te betalen via een bankoverschrijving, telkens voor de 10de van elke maand. Het is raadzaam om voor een domiciliëring te kiezen, zo hoef je bij wijzigingen niet naar de bank.

Bij het niet betalen van de huur kunnen volgende stappen gezet worden:

  • Betalingsherinnering(en)
  • Bemiddeling OCMW/CAW + opstart Preventieve WoonBegeleiding CAW
  • Oproeping in verzoening bij de Vrederechter
  • Rappel door een advocaat, hier worden rappelkosten + intresten aangerekend
  • Uitdrijvingsprocedure bij de vrederechter. Hier worden gerechtskosten en intresten aangerekend.

Twee maal per maand verstuurt stek92 herinneringsbrieven. Bij de eerste herinneringsbrief krijg je 5 dagen tijd om je schuld te betalen.

Bij de tweede herinneringsbrief rekenen we een verhoging van 10% aan. Ook dan krijg je 5 dagen tijd om de schuld te betalen.