Hoe stel ik me kandidaat?
Als je overweegt een sociale woning of bouwgrond aan te schaffen, is inschrijven in het register van de gemeente waar je wilt wonen de eerste belangrijke stap. Dit register fungeert als een wachtlijst voor mensen die interesse hebben in de aankoop van een woning of bouwgrond.
Voldoe je aan de inschrijvingsvoorwaarden? Dan kan je tijdens de openingsuren persoonlijk langskomen in ons kantoor. Zorg dat je alle nodige documenten verzamelt en breng ze mee naar je inschrijving.
In de namiddag werken we op afspraak.
Woensdagnamiddag kun je voor een inschrijving terecht in de woonwinkel op de Frans Courtensstraat 11 in Dendermonde (Administratief centrum, 1e verdieping) telkens van 14 tot 16 uur.
Elke eerste dinsdag van de maand kun je vanaf 14 uur terecht in het administratief en cultureel centrum op de Nieuwstraat 2 in Buggenhout.
Wanneer je eenmaal ingeschreven bent, ontvang je van ons een inschrijvingsbewijs, hou dat goed bij.
Welke documenten neem je zeker mee?
- Je identiteitskaart
- Documenten van je leefloon of uitkering, bv. mutualiteit, de RVA, het OCMW
- Als jij of een gezinslid een handicap hebt: een attest van de FOD Sociale zekerheid of de instelling die de invaliditeitsuitkering betaalt
- Eventueel een attest over onteigening, ongeschiktverklaring of onbewoonbaarverklaring van je huidige woning
- Eventueel een attest van co-ouderschap