Aalst

Kanunnik Colinetstraat 15/4,
9300 Aalst

Tel. 052 22 14 43

Openingsuren loket:

di 9u – 12u

do 9u – 12u

In de namiddag op afspraak

Telefonisch bereikbaar:

Elke werkdag van 9 tot 12 uur en van 13 tot 16 uur

Berlare

Gaver 70,
9290 Berlare

Tel. 052 22 14 43

Openingsuren loket:

ma 9u – 12u

vrij 9u – 12u

In de namiddag op afspraak

Telefonisch bereikbaar:

Elke werkdag van 9 tot 12 uur en van 13 tot 16 uur

Dendermonde

Serbosstraat 2/16,
9200 Dendermonde

Tel. 052 22 14 43

Openingsuren loket:

ma 9u – 12u

di 9u – 12u

woe 9u – 12u

do 9u – 12u

vrij 9u – 12u

In de namiddag op afspraak

Telefonisch bereikbaar:

Elke werkdag van 9 tot 12 uur en van 13 tot 16 uur

Sluitingsdagen 2024
Maandag 1 april, Woensdag 1 mei, Donderdag 9 mei, Vrijdag 10 mei, Maandag 20 mei, Donderdag 11 juli, Vrijdag 12 juli, Donderdag 15 augustus, Vrijdag 16 augustus, Vrijdag 1 november, Maandag 11 november, Woensdag 25 december, Donderdag 26 december

Ik ben huurder

Wie herstelt wat?

Sommige herstellingen voeren wij uit en andere herstellingen zijn voor jouw rekening. In het Reglement van Inwendige Orde (RIO) vind je per categorie informatie over wat wij herstellen en wat je zelf moet betalen. Hou er rekening mee dat we onmogelijk elke vorm van schade, defect of herstelling kunnen omschrijven. Wat we in ons overzicht beschrijven is wel het meest up-to-date. 

Grote herstellingen

Wij zorgen voor herstellingen die moeten gebeuren door slijtage, ouderdom of overmacht. Is er een raam gebarsten door een onverwachte, hevige hagelbui? Dan is de herstelling ervan voor onze rekening. Ook verborgen gebreken, zoals vochtplekken in de woning door bijvoorbeeld een slechte constructie van afvoerbuizen, moeten wij herstellen.

Stel dat er tijdens jouw huurperiode per ongeluk een raam in de woning breekt door een ongeluk of door jouw eigen handelen, zoals een bal die door het raam vliegt, dan is in dat geval de herstelling jouw verantwoordelijkheid. Je zou dan zelf moeten zorgen voor het vervangen of repareren van het raam en de bijbehorende kosten.

Hoe werken we concreet?

We geven twee voorbeelden van wie wat moet herstellen en betalen. 

De lift in jouw gebouw: jij betaalt voor het onderhoud, maar wij betalen herstellingen.
Jij betaalt voor het onderhoud van je individuele verwarmingsketel. Is er iets kapot, dan betalen wij dit, tenzij het toestel is kapotgegaan doordat jij het slecht gebruikte of niet liet nakijken (zoals verplicht is). 

Maak je opzettelijk dingen kapot? Dan betaal je uiteraard alle kosten zelf en kunnen we je huurcontract meteen stopzetten.

Het Reglement van Inwendige Orde

In onze RIO vind je informatie en afspraken, over jouw rechten en plichten als huurder. Die zorgen ervoor dat alles voor iedereen naar wens verloopt. Goede afspraken maken goede vrienden. Daarom is het belangrijk dat je deze brochure zeker doorneemt.

Bijhorende documenten

RIO - Reglement van Inwendige Orde